Vilanculos til Nampula, Mozambique-En ekstremt lang hitch-hiking-dag

Alle af os stod op kl. 06:00 (som snart endte med Over vores skuldre såvel som startede at gå ned ad de beskidte veje såvel som med landsbyerne mod byen.

Vi var på vej til Beira såvel som derefter Nampula i sidste ende. I betragtning af at bus -tidsplanerne i Mozambique er ekstremt upålidelige, såvel som når vi spørger de lokale, fortæller de os hver især en anden tid, som en bus angiveligt forlader, vi alle tog en beslutning om at gøre, som de lokale gør: Hitch -vandretur. Vi hoppede bagpå en pickup for at tage os til det primære kryds, hvor alle semi-lastbiler såvel som andre passerende biler kommer med på deres metode nord.

os på bagsiden af ​​en pick-up truck for at tage os med til krydset, Vilanculos, Mozambique

En gang i krydset havde vi alle vores job: Nick såvel som Henry talte med hver såvel som hver semi-truck bilist, der forsøgte at oprette en rimelig pris for turen, Alice såvel som jeg skiftede til at nyde rygsække , Jeg var i gebyr for at fylde op på vand såvel som snacks til rejsen såvel som om nødvendigt, Alice ville forsøge at sidestille (hun talte lidt spansk, som ofte behandlede de portugisiske talende mozambicaner) såvel som os alle skiftede skift med vores “Beira” -indikation for, at vi havde konstrueret ud af pap.

En semi-truck-bilist havde accepteret at tage os, men vi begyndte derefter at tro på, hvornår vi ville dukke op i Beira … semi-lastbiler kører ikke så godt, så godt det var næsten tolv middag på dette tidspunkt. Så vi afviste tilbuddet såvel som holdt fingrene krydset for en dejlig, ny afhentningsbil for at finde vores vej.

Inden for få minutter efter, at det foregående tilbud afviste det foregående tilbud, kom en smuk, Nissan Navara 2011 pick -up, skrigende til en Hault, da han så vores tegn! Alle af os skyndte os såvel som var meget glade for at opdage, at han ikke kun skulle til Beira, men han skulle til Nampula, hvilket var vores endelige destination.

Vi sagde straks at sige tak til dig såvel som rystede hænder med vores nye ven, Butta, såvel som var så ekstatiske, at jeg ikke engang tror, ​​at han havde en mulighed for at tilbyde os en tur, vi sagde generelt bare ”Vi er Kommer med dig! ”

Taler med semi-truck bilister for at tage os til Nampula, Vilanculos, Mozambique

Den store nye pick-up truck, der ville føre os til Nampula, Vilanculos, Mozambique
Og så begyndte eventyret. Lastbilen var så rummelig, at vi havde gode tilbud på bagsiden, det var en glat tur såvel som hvad der var perfekt. Henry navigerede med sit kort foran, såvel som vi tre var i ryggen og nød vores snacks.

Vi ramte vores allerførste myndigheder checkstop kun cirka en time i … dette ville være den allerførste af 5 undervejs. Myndighederne korruption er virkelig dårlig i Mozambique, så godt de trækker over enhver person uden grund såvel som forsøger at finde bestikkelse. Især når de ser hvide ansigter i køretøjet, tror de straks $$.

Det allerførste stop var ikke så slemt, han anmodede bare om vores pas (heldigvis Nick så godt som jeg havde en kopi lavet såvel som notariseret i finansieringsbyen til en sådan lejlighed), så vi overleverede ham vores papirkopier såvel som ventet for ham at anmode om noget. Chokerende spurgte denne politimand os bare nogle bekymringer så godt som vi var på vej.

Vi stoppede kun, når vi til en hurtig frokost såvel som for benzin såvel som andet end at vi var nampula bundet. Cirka halv metode ind i drevet endte det med at være tydeligt, at vi ikke ville gøre alt til metoden til nampula på én gang. Vi kørte op indtil omkring kl. 21.00 den aften og tog en beslutning om at overnatte i den ekstremt lille by Chaia i et ekstremt grundlæggende, ekstremt overkommeligt hostel. Vi spiste en velsmagende middag med øjeblikkelige nudler såvel som brød såvel som kaldet det en aften. Vi rejste os kl. 3:50 næste morgen for at ramme vejen tidligt.

Hvor skal man Henrik? Går fra Vilanculos til Nampula, Mozambique

På dag 2 med kørsel havde vi hørt Tracy Chapman, Michael Bolton såvel som Phil Collins albums omkring 3 gange hver. Jeg tror, ​​jeg forstår hvert ord til “når en fyr kan lide en kvinde” såvel som “revolution”! Sådan et tilfældigt valg af musik, som bilisten spillede.

Den anden dag var glat sejlads, kun 4 myndigheder stopper den tid så godt som vi kun var nødt til at give væk 2 appelsiner. Politimændene spurgte os alle typer bekymringer om nøjagtigt, hvor meget vi betalte bilisten for turen til Nampula, hvor vi mødtes osv. Butta’s historie til politimændene var helt anderledes end min, NickSåvel som Henry’s.

Da vi blev spurgt om, hvad vi betalte, fortalte vi alle os til virkeligheden såvel som endda sagde, at vi havde betalt for hans frokost ud over hans hotelplads natten før.

Fejl.

Politimændene ønskede derefter penge / et nedskæring af det, vi betalte Butta for turen. Vi fortsatte såvel som om nøjagtigt, hvordan vi alle er praktikanter såvel som ikke har mange penge (som virkelig ikke lyver som Henry såvel som Alice er studerende) såvel som alt, hvad vi kan levere, er appelsiner. De blev heldigvis enige om bare at tage appelsinerne såvel som i et sidste forsøg, der blev bedt os om sodavand.

Butta troede, at vi alle var idioter efter det! Han havde fortalt dem, at vi alle var gode venner såvel som at han gav os en tur til gratis såvel som lige her, vi fortsatte såvel som om nøjagtigt hvor meget vi betaler såvel som alle de ekstra ting Butta får!

Ups, jeg antager, at det er netop det, der opstår, når du ikke er udnyttet til myndighedskorruption såvel som er lagt på området af fyr med kanoner. Til vores forsvar blev vi narret. Politimændene oplyste, at der ikke er nogen metode, vi betaler det bitbeløb, såvel som fik det til at virke som om vi rippede Butta såvel som beskyldte os for at lyve for dem, så vi forsvarede os bare, dumt!

Vores nye ven, Butta, Mozambique
Jeg kan ikke forestille mig at bo i et land, hvor der ikke er nogen, du kan være afhængig af for assist, såvel som hvor myndighederne prøver at tage penge fra de mennesker, der ikke har mange penge som det er. Ekstremt trist. Vi havde hørt rygter om politimændene, der bad om turistpas såvel som at angive, at der var noget galt med deres visum, så godt de skulle betale så meget som at få pas tilbage, eller gå til myndighedsstationen.

Så det var derfor, vi fik vores pas, der var notarized, så vi ville aldrig nogensinde behøver at udlevere originalerne. De havde anmodet om originaler et par gange, men vi insisterede på, at papirkopien var fin. Senere på turen, der kom til Henry, tog de hans pas som gidsler såvel som at angive, at der var “noget galt med visumet” såvel som han endte med at skulle betale dem bestikkelse for at få det tilbage … enten det eller bussen han han var på ville forlade uden ham.

Efter myndighedens kontrolpunkt var vi ekstremt tæt på Nampula, men tog en beslutning om at trække over i en lille landsby for at få noget benzin. Fantastisk ting, vi gjorde, da vi observerede, at der var et fladt dæk! Store. Alle af os kom ud, låste dørene såvel som forsøgte at finde ud af nøjagtigt, hvordan man ændrer et dæk på en lastbil. På en bil og lastbil er det ikke noget problem, men det tog endda et stykke tid at finde ud af, hvor reserve var. Jeg tror, ​​Butta var lettet over, at vi var der sammen med ham, da han var clueless. Nick såvel som Henry kom på ryggen såvel som alt det beskidte arbejde … mens Alice så godt som jeg forsøgte at forhindre landsbyen beruset, der var dvælende omkring frustrerende alle.

“Tankstationen”, Little Village on the Method to Nampula, Mozambique

På tankstationen i landsbyen på metoden til Nampula, Mozambique
Hvor er reservehjulet?! Mozambique

Efter ca. 28 timer med ganske meget solid kørsel dukkede vi op i Nampula. Det tog lidt tid at officielt “ankomme”, da vi måtte hente Buttas bror, så gå til kontoret, hvor hans manager arbejder, Butta måtte tale med ham osv. Osv. Vi takkede vores nye gode ven såvel som Over for at få os al metoden til Nampula … en rejse, der ville have udgift os i det mindste tredoblet, hvad vi betalte ham såvel som ville have taget dage såvel som dage på ekstremt ubehagelige, overfyldte Chapas. Han var en livredder.

Vi blev alle hungrede efter kun at have spist brød såvel som øjeblikkelige nudler i en dag såvel som en halv såvel som fortæret noget grillet kylling, fyldt på mad til næste morgen såvel som kaldet det en aften. Alle af os døde ideelle væk på vores hotel såvel som var ved at overholde morgenen kl. 03.45 for at fange en bus til den nordlige by Pemba. Så snart vi forlod den sydlige del af Mozambique, ville det at stå op mellem kl. 03.00 samt kl. 04.00 endte med at være ret standard. Jeg forstår ikke, hvorfor det er, når alle busser forlader i nord … og der ser altid ud til at være kun en om dagen!

Kan du lide dette indlæg? Pin det!

Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon -partner såvel som ligeledes et tilknyttet selskab for nogle andre detailhandlere. Dette indikerer, at vi foretager provisioner, hvis du klikker på links på vores blog samt køb fra disse detailhandlere.