Weekender med Bernie!

Har du nogensinde mødt en fantastisk ven, mens du var på vejen og derefter mødtes med dem år senere? Vi er gået for at besøge rejsevenner i England, men denne gang fik vi nogen til at komme og se os!

Vi har rejst rundt i 3 år og har endnu ikke haft nogen besøgende … hvilket er forståeligt, mens vi faktisk backpacking rundt, men i betragtning af at vi har boet i Kina i 9 måneder og er stationeret på et sted, er det det bedste tidspunkt at Har besøgende, og så kom vores canadiske ven Bernie.

Vi mødte først Bernie i 2011 i Egypten. Vi tilbragte et par uger sammen før vi skiller måder. Vi mødte derefter igen i Jordan i et par dage og derefter i Libanon i en uge. Vi omgrupperede igen under den samme verdensrejse i Nepal! Vi tilbragte nogen tid sammen der, før vi sagde vores sidste farvel (eller sådan tænkte vi).

Nogle bedste venner her! os med Bernie og hans ægtefælle, Toni i Nepal
Bernie har rejst rundt i SE Asien de sidste par måneder og rejst til Kina bare for at se os! Vi havde ikke set hinanden i næsten halvandet år, og vi blev stukket til genforeningen.

Vi mødte ham i lufthavnen i Shanghai og begyndte derfor vores 2 uger med at udforske og tjekke sammen. Desværre var vi ikke i stand til at få weekenderne fra arbejde, men det lykkedes os stadig at have det sjovt.

Den populære skyline i Shanghai
Vi tilbragte 2 nætter i den moderne metropol af Shanghai, der vandrede rundt i det franske koncessionsområde, den gamle bydel, folks firkant, gågaden og selvfølgelig Bund.

Nick & Bernie nyder seværdighederne i de gamle bygninger på Bund i Shanghai
At tjekke den gamle bydel, hvor folk huggede kød op, sød lædersko, gjorde vaskeri med hånden og havde te var den bedste del af at være i storbyen. Vi har været i Shanghai et par gange nu og bliver aldrig syge af de fantastiske måder for befolkningen i det gamle byområde.

Udforskning af de gamle baner i Shanghai

Vi introducerede Bernie for ølen fra Kina, Tsingtao og Shanghai’s populære dumplings, og inden vi vidste det, var vores 2 nætter der op.

Shanghai’s populære dumplings! Så godt.
Vi kom ombord på det hurtige tog tilbage til Yangzhou og viste ham rundt i vores hjem. Vi nød en ven at spille guitar på et kaffehus, spiste Dongbei -mad og havde en stor aften med en gruppe venner. Vi tørklædes alle et lækkert måltider med varmt potten, før vi sprang et skridt på dansegulvet i en nærliggende bar og vandt hvert spil på poolbordet! Bernie var en poolhaj den aften.

At have en god tid i baren i Yangzhou
Dagen efter (efter lidt af en sen start på dagen!) Kørte vi os ned til den gamle by Yangzhou. Træerne blomstrer denne tid af året, og langs kanalerne var nogle sensationelle landskaber. Vi zigged og zagged over hele gyden og langs kanalerne, før vi gik tilbage for at have nogle normale Yangzhou -mad til middag.

Mand fisker langs kanalen nær den gamle bydel i Yangzhou
Det er forårstid!
Vi diskuterede, hvor vi skulle vælge den næste uge, at vi var ude af arbejde og tog en beslutning om Hangzhou, og er så glade for, at vi gjorde! Denne fantastiske by er omkring 300 km syd fra vores hjemby Yangzhou og er kendt for sin massive, smukke sø og gamle bydel.

Smuk Hangzhou West Lake
Vi havde ikke set bjerge eller bakker i lang tid, så da vi ankom i Hangzhou, blev vi behageligt chokeret over de frodige, grønne bjergskråninger omkring byen. Vi havde nogle chats, lækker gademad og øl og planlagde at gå delvis rundt på den massive sø næste dag.

Nick vandreture i bakkerne omkring Hangzhou West Lake

Vandet var klart, træerne var alle i blomst, og de lokale mennesker, der vandrede rundt i søen, var utroligt venlige. Vi kunne ikke gå meget mere end et par skridt uden nogen, der ville prøve at tale med os og tage et foto med os … som sædvanligt! Vi endte med at svæve omkring halvdelen af ​​søen, før vi tog til bakkerne. Jeg har ikke set grønne omgivelser i lang tid, det var fantastisk. Bakkerne var prikket med templer, og det var tavs, den bedste tilbagetog fra byen.

At have et foto taget med lokale mennesker i Hangzhou… en af ​​mange!

Dagen efter blev vi fundet ud af at tackle den anden halvdel af søen. Vi satte af sted og glædede os over endnu en helt klar, solrig og fantastisk dag i Hangzhou.

Nick nyder en dag ved søen i Hangzhou

I løbet af aftenen havde vi noget lokal mad, en flaske hvidvin og Bernie prøvede endda den kinesiske alkohol, Baijiu alias, benzin i en flaske! Vi gik ned til søområdet bare jegn Tid til et vand- og lysshow, som vi ikke engang vidste om! Det var godt.

Vandet viser på søen i Hangzhou

Det var så dejligt at komme ud af Yangzhou og have en fantastisk ferie med vores ven Bernie! Han er på vej tilbage til Canada i morgen, men noget fortæller mig, at vi ser hinanden igen i den nærmeste fremtid …

Kan du lide dette indlæg? Pin det!

Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon -associeret og også et tilknyttet selskab for nogle andre detailhandlere. Dette indikerer, at vi tjener provisioner, hvis du klikker på links på vores blog og køber fra disse detailhandlere.