Mine foretrukne nye destinationer i 2014

Adventurous Kate indeholder tilknyttede links. Hvis du foretager et køb med disse links, vil jeg kompensere uden ekstra omkostninger til dig. Tak!

Del på Twitter
Del på facebook
Del på Pinterest
Del på e -mail

Det er tid til min årlige samling af “Best of the Year” rejselister! Da jeg ikke har nogen planer om at rejse til nogen form for nye destinationer inden årets udgang, er jeg parat til at afsløre det første: mine foretrukne nye destinationer i året.

Hvert år foretager jeg en rundvisning af mine foretrukne nye destinationer i året. I 2012 handlede det om Færøerne; Sydafrika; Istria, Kroatien; såvel som Costa Brava, Spanien. I 2013 handlede det om Japan, Malta, Makedonien samt Berlin.

Årets destinationer kører et bredt gamut – det eneste krav er, at jeg aldrig har besøgt dem før 2014. Lige her går vi, i ingen specifik rækkefølge:

Finland

Hvad en overraskelse Finland var! Jeg besøgte om sommeren såvel som snart var glad for at opdage, at Finland har de allerbedste somre nogensinde. Blide, varme briser såvel som temperaturer på 82 grader (28 C). Lyse sene nætter, hvor himlen kun bliver en askeblå snarere end mørkere. Finland er et utroligt atletisk, udendørs land, såvel som alle kommer rundt på cykler.

Hvis det ikke var for myggen, ville det være helt perfekt – men bare smide på en smule bugspray, hoppe i en kano, såvel som du er god til at gå.

Mens jeg var i Finland, besøgte jeg Helsinki, Kuhmo til kammermusikfestivalen og Rauma. Mens jeg kunne godt lide alle tre destinationer, var min foretrukne Rauma – en lille havneby med en upåklageligt bevaret træ gamle bydel.

Savannah, Georgien

Af alle de byer, jeg besøgte i år, fortrodede ingen mig temmelig så meget som Savannah. Ingen by havde snarere en så stærk karakter som denne placering – stemningsfuld, hjemsøgende såvel som at skjule mørket under dens ganske overflade. Hvis du ønsker at få en forsmag på det, skal du tjekke midnat i Garden of Great såvel som Evil, en af mine foretrukne læsninger i år.

Jeg kan godt lide Savannah, da det er smukt, men alligevel kompliceret. Sheer perfektion borger mig. Efter at have ruslet med de uendelige rækker med firkanter i det historiske distrikt, var jeg næsten parat til at købe et hus.

Når det kommer til mine foretrukne oplevelser i Savannah, skiller nogle få sig ud. Jeg er overhovedet ikke en spøgelsesturné, men den døde af Night Ghost Tour er en af de allerbedste ture, jeg nogensinde har været på, uanset emne. Jeg kunne godt lide at feste ved fru Wilkes ‘spiseplads såvel som tænkt over det, min foretrukne stegte fjerkræ i syd (og, um, jeg spiste en hel del stegt fjerkræ i syd).

Men Savannah handler om at slentre såvel som at indtage miljøet mere end noget andet. Efterlad meget tid til det.

Boracay Island, Filippinerne

Jeg har ingen ord til nøjagtigt, hvor meget jeg elskede denne bit tropiske ø. Boracay er bestemt ingen fuldstændig fremmed for besøgende – det er det mest besøgte sted på Filippinerne såvel som har betydelige tilstrømninger af filippinsk, kinesisk såvel som koreanske turister – men hvis du bliver på stationen 3/Angol -delen af stranden, er det utroligt utroligt Fredelig såvel som lavmælt.

Boracay er forankret af White Beach på vestsiden, en af de blødeste, hvideste strande, jeg nogensinde har set, samt hus til utrolige solnedgange, hvoraf den ene var den allerbedste, jeg nogensinde har set.

Gå ikke til Boracay på udkig efter isolering eller et uberørt paradis – forstå, at det er en hektisk placering såvel som at blive forberedt på at nyde helvede ud af det. Hvis du kan bære at trække dig selv væk fra Angol -stranden, foreslår jeg, at jeg rammer Cyma i station 2 for fantastisk græsk mad (så usædvanligt i Asien). Bestil den flammende ost såvel som den flammende mango!

Sri Lanka

Det tog mig lang tid at komme til Sri Lanka så godt som det var så ekstremt værd, da jeg til sidst dukkede op i november. Jeg forventede en slags “Indien Lite”-i stedet føltes det som et mindre udviklet land i Sydøstasien. Ligesom Thailand før turisttilstrømningen begyndte.

Jeg forstod, at jeg kunne lide strandene, såvel som med to uger på sydkysten tog jeg bestemt min retfærdige andel af strandtid – men der er så meget mere end strande her. Sri Lanka er en nation med en sådan slående skønhed, af utroligt venlige mennesker, af dyreliv såvel som bjerge såvel som teplantager. Nu hvor jeg har set det, er jeg ærligt overrasket over, at det ikke er meget mere fremtrædende end det er.

Hvis jeg skulle indsnævre det, var min foretrukne destination i Sri Lanka Galle, en interessant koloniby på sydkysten med smuldrende design såvel som fascinerende butikker. Jeg kan dog ikke vente med at vende tilbage næste år såvel som at se så meget mere af landet. Selvom jeg havde tre uger der, var det ikke næsten nok.

New Orleans

New Orleans er ren musik. Når du går med det franske kvarter, vises gadeudøvere rundt om hvert hjørne. Det kan være et seks-personers messingband, en gammeldags gruppe, der optræder i kostume med vaskeriDS, en solo-kvinde, der tap-dans med en banjo. Hvad som helst. Musik fylder gaderne såvel som ved mere end én lejlighed, troede jeg til mig selv, at New Orleans ville være et så fremragende sted at se, om du var blind.

Tilføj, at nogle af de mest berømte kulinariske traditioner i USA, enestående arkitektur, gode tilbud af hjemsøgende historie samt en holdbarhed efter Katrina, der fylder regionen med ånd, såvel som du har et utroligt sted at besøge. Jeg kan ikke tro, at jeg ikke kom lige her før.

Jeg besøgte New Orleans under Mardi Gras såvel som måske ikke har haft den typiske oplevelse-jeg har siden opdaget, at mange lokale forlader under Mardi Gras for at forhindre vanvid eller se mere lavmælte karnevaler i specificeringen-men jeg forstår det Meget mere tid i New Orleans er i min fremtid. Når alt kommer til alt fik jeg kun prøve omkring halvdelen af Cajun såvel som kreolske retter, jeg ønskede at …

Skellig Michael, Irland

Et af mine foretrukne verdensarvsteder nogensinde, Skelllig Michael overvældede mig. Denne Rocky Island off Irlands sydvestlige kystlinje er vanskelig at komme til såvel som vanskelig at klatre, men når du er øverst, belønnes du med et gammelt kloster fuldt af honningkamformede bygninger såvel som enestående udsigt over Atlanterhavet.

Jeg har aldrig set noget sted som dette – ikke overalt.

Hvis du planlægger en tur til Irland, foreslår jeg, at du gør alt, hvad du kan for at se Skellig Michael. At komme der er ikke enkel – mange ture annulleres på grund af bølgerne såvel som problemet med landing der, såvel som det ikke er for børn eller mennesker med mobilitetsvanskeligheder – men hvis du er i stand til at tage turen, vandt du ikke fortryder det. Det vil være højdepunktet i din tid i Irland.

Ville jeg have ønsket det så meget, hvis det havde været lettere at besøge? Det er noget at tro på …

Hong Kong

The Best of Asia: Wild Markets, Amazing Street Food, Crazy Nightlife. Det allerbedste i Europa: lethed, organisation, enkel kommunikation. Hong Kong var en begyndende hybrid ud over en interessant by såvel som jeg er så taknemmelig, at jeg til sidst gjorde det der i år.

Jeg kunne godt lide at gå rundt i Hong Kong Island, der blev omgivet af skyskrabere; Jeg kunne også godt lide at hoppe på en “ding ding” (en af de tynde sporvogne) for at krydse den med stil, der slutter med en skål med nudelsuppe med rejer wontons såvel som skivet bryst og derefter gå ud for blandede drikke gader.

Hong Kong er utrolig såvel som som mange af destinationerne på denne liste, jeg kan ikke tro, at det tog mig så lang tid at komme dertil. Som en Asien-fil tror jeg, det er en særlig uregelmæssig tilsyn.

Southwest Norge

Jeg gik såvel som tilbage om dette – nøjagtigt hvordan kan jeg afsløre min lignende for Bergen såvel som fjordene, mens jeg anerkendte, at jeg kun havde set en lille spredning af landet? Southwest Norge ville det være, inklusive både Bergen såvel som det omkringliggende landskab inden for få timer efter byen.

En hel del mennesker synes om Norge at være det mest naturligt dejlige land i Europa. Mens jeg stadig tror, at jeg havde lagt Montenegro foran pakken, er Norge ikke desto mindre forbløffende dejlig.

Norge er en kostbar destination såvel som mange budgetplan rejsende tænker over det ud af deres omkostningssort – men snarere end koster et par uger, der rejser der, foreslår jeg bare turné for at se et par af landskabet.

Florida Panhandle

I det offentlige øje er der to sider til Florida: den side, som alle rejser til for en lavmælt/Disneyfied-ferie, såvel som den side, der altid er i nyhederne af de underligste grunde (tjek Florida fyr på Twitter for en ide). Derfor var jeg så glad for at opdage, at jeg kan godt lide Florida, da jeg rejste over Panhandle i år.

Panhandle bliver ikke snarere så meget som andre dele af Florida, men det er hus til sukker-hvide sand (endda hvidere end på Boracay!) Og det lyseste vand, jeg nogensinde har set, lige fra elektrisk blå til lys teal. Undervejs vil du opdage en bred vifte af byer, der hver viser sin egen personlighed. såvel som da er der den vigtigste kalkpai …

Mit foretrukne område i Florida var uden tvivl den tidskarpede by ved havet, men jeg kunne også lide de snehvide strande i Pensacola såvel som den falmede appel fra Apalachicola. Hvis jeg gik tilbage, ville jeg bruge en uge eller længere på at tjekke alle de finurlige byer, fra Pensacola til Panama City.

Ljubljana

Uden tvivl er Ljubljana min nye foretrukne europæiske by. Små, smukke, fulde af lyserøde kirker såvel som elegante broer såvel som så mange caféer såvel som kunst. Det var den perfekte størrelse – lille såvel som gåbar, men alligevel enorm tilstrækkelig til at du måske tilbringer en uge lige her såvel som at opdage masser af nye ting at gøre hver dag. Det gjorde mig uheldigt, at så mange mennesker kun tildeler en dag eller to til Ljubljana højst.

Jeg kunne godt lide nøjagtigt, hvordan caféer spildte ud i alle retninger. Jeg kunne godt lide Friday Food CelebRation med pop-up-kabiner fra hele verden. Jeg kunne godt lide at gå tabt på gaderne, hver malede forskellige livlige farver.

Et højdepunkt var på besøg under Ana Desetnica Street Movie Theatre Festival, da eventyrgaderne kom til live med forestillinger. Jeg gik til fem fester denne sommer såvel som Ana Desetnica var langt min foretrukne – jeg vil virkelig gå tilbage næste år!

Hvad var din foretrukne placering, du besøgte for første gang i år?

Få e -mail -opdateringer fra Katenever Miss A Post. Afmeld dig når som helst!