Passions of Paradise: Michaelmas Cay og den fantastiske Barrier Reef, Australien

Da vi forlod havnen, flyttede jeg aldrig fra mit sæde, for hvis jeg gjorde det, ville jeg kaste alt, hvad jeg havde til morgenmad i et kraftfuldt slag. Åh vent, jeg spiste ikke morgenmad den morgen, så jeg ville sandsynligvis have puket min sjæl ud. Forudsat at jeg selvfølgelig har en sjæl.

Cliche som det lyder, men det var ikke båden. Det var mig.

Vi landede i Cairns fra Sydney omkring midnat, og det var først kl. 3, at søvn endelig var i stand til at give mit rastløse sind et besøg. Efter kl. 06.00, på trods af mine øjenlågs tunge modstand, var jeg allerede oppe. Det var vores første dag i Cairns, og båden forlod kl. 8. Vi ville bare have rigelig ledetid, hvis vi kæmper for at finde havnen. At kæmpe for at finde vores destination er ikke rigtig ny for os; Det er mere som reglen end undtagelsen.

Defing forventninger fandt vi havnen og båden næsten med det samme – ha! Sug det, Murphys lov! – Kun for at få at vide, at vi var nødt til at tjekke ind i terminalbygningen i den anden ende af molen. Selvfølgelig. Hvorfor i helvede tænkte vi ikke på det? Og i det øjeblik overvejede vi at ændre denne blogs navn fra “fattige” til “absolut dumme rejsende.” Men det var helt fint. Vi var på vej til at se en del af den fantastiske barriererev for første gang, og intet – du hører mig, Murphys lov? – Intet ville gøre den sunshiny dag mindre lys.

Den næste ting, jeg vidste, var jeg på toilettet og opkastede al min stolthed.

Inde i Cairns Reef Terminal
Lige i tide til Cairns solopgang
De 25 m lidenskaber af paradis
Manglen på mad og søvn havde endelig taget en vejafgift på mig. Jeg havde aldrig oplevet havsyge før, og det var uheldigt at have min første gang på vej til den fantastiske barrierekrev. Monsterbølgerne, der sprøjtede gennem vinduet ind i mit ansigt, spottede mig. Da jeg svingede i selvmedlidenhed og misundelse, lavede personalet en dykningsdemonstration for turisterne samlet omkring baren.

”Dette kan ikke være,” tænkte jeg. ”Jeg er nødt til at vende tidevandet.”

Paradise Reef

Båden stoppede lige ved siden af ​​Paradise Reef, et fortøjningssted eksklusivt for lidenskaber i paradis. Denne eksklusivitet sikrer, at webstedet ikke er overfyldt. Dette hårde korallrev er hjemsted for en bred vifte af arter, hvoraf den mest berømte sandsynligvis Wally Wally Humphead Maori Wrasse. Det er en del af Greater Outer Barrier Reef

Under vores rejse bar båden mere end 40 passagerer, hvoraf en tredjedel blev samlet på Saloon for Scuba Diving Briefing. Da de forlod rummet, bemærkede en af ​​de venlige besætning mig krøllet op i en føtal position i det triste hjørne. “Er du okay?” spurgte han. Jeg sparker mig selv i rumpen lige nu, for jeg kan ikke huske fyrens navn. (Jeg ved, jeg er forfærdelig.)

SCUBA -dykning Briefing
SCUBA -dykkerbegyndere, der har deres første dukkert ved den ydre barriere i den fantastiske barriererev.

Jeg forklarede den svimlende situation, jeg var i, og han foreslog, at jeg skulle gå ud ved eller på et af de to net, der var spredt udenfor, så jeg kunne føle mig mere komfortabel. Det gjorde jeg netop (efter endnu en intim session med toilettet til en kastfest). Men jeg begyndte at føle mig bedre udenfor. Vins (ja, min bloggingpartner) er allerede hoppet i vandet for at snorkle. Det var koldt, sagde han, men han ønskede, at jeg ville gå og dele kulden med ham, fordi vi er et hold. Jeg svarede ved at påpege, at jeg er og har altid været en meget kold person, at han skulle tage en for holdet, og måske som en belønning spiser jeg ikke hans andel af frokosten.

Det var først da, jeg fik et kig på båden. Passions of Paradise er en specialdesignet sejlkatamaran bygget af Kanga Birtles til standarderne for Sydney Naval Architect Graham Parker. Konstrueret specifikt til kommerciel sejlads til Paradise Reef og Michaelmas Cay, er fartøjet 25 meter langt, med en 10,4m bjælke- og glasfiberkompositskrog. Båden har to store toiletter, hvoraf den ene var meget fortrolig med, desværre.

Efter kun 30 minutter var Vins tilbage fra en dato med Nemo. ”Det var smukt,” delte han. (Vins skriver om sin snorklingoplevelse på Paradise Reef i et separat indlæg.)

Michaelmas Cay

Efter en solid frokost bestod vi af et fad med kolde snit og betydelige skåle pasta, salat og rejer, vi gik videre til vores næste stop. På dette tidspunkt følte jeg mig meget bedre, men stadig ikke godt nok til at svømme. En sådan skam, at jeg var ved den fantastiske barriererev, men kunne ikke se treksen af ​​skat, den skjuler sig under bølgerne. Skam, skam.

Guy-Whose-Name-Slipped-My-Mind kontrollerede mig og sørgede for, at jeg havde tilstrækkelig frokost. “Hvis du virkelig ikke kan snorkle, hvorfor slutter du dig ikke til Glass Bottom Boat Tour?” foreslog han.

Glasbundbåd
Glassbundbådturen er, ja, temmelig selvforklarende. Vi hoppede på en meget mindre båd, og mellem sædernes flanker løb en rille, der gjorde det muligt at udsigt over vandet. Vores guide var generøs med information og forklaret many interesting facts about the booming marine wildlife around the area. There was an abundance of corals of all types, but the highlight of the tour was the giant clams, green turtles, and a few black tip sharks swimming around the Michaelmas Cay.

After around 40 minutes of aquatic voyeurism, we decided to hit the shore where we were greeted by a flurry of migratory birds. Michaelmas Cay is one of the only seven most important seabird breeding sites on the terrific barrier Reef. located 40km northeast of Cairns, it is the only site within the Cairns section of the UNESCO Heritage site that allows visitor access to a seabird rookery, although a makeshift fence draws the line between the bird area and the beach for tourists.

Michaelmas Cay
Michaelmas Cay is a breeding site for many species of terns.
Michaelmas Cay is a paradise for snorkelers and beach bums alike.
Soar.
BirdLife international proclaimed the cay an important Bird area for its role in supporting significant populations of Sooty and Crested terns, and the common Noddy.

Snorkelers waded the shallow water back to the shore. dozens of terns glided gloriously overhead. The boat danced gracefully with the waves; they’re much gentler in this part of the reef. The wind was playful, tousling my hair. This day might not have started the way I wanted, but it was water under the bridge now. I sat on the supple, powdery sand, watched all the beauty that surrounded me, and let it all sink in.

Beauty cures.

I was all right. and it was perfect.

Passions of Paradise
1 Spence St, Cairns City QLD 4870 Australia
Email: reservations@passions.com.au
Website: www.passions.com.au

Rates (inclusive of reef levy):
Adult: AUD 169
Child (ages 4-14): AUD 110

Where to stay: Cairns central YHA Hostel offers safe and economical accommodations smack at the heart of the city. Beds are as low as AUD 21.50.

Check rates and availability here

Philippine Airlines now flies to Cairns non-stop! book your flight below.

Flere tip til YouTube ⬇

Relaterede indlæg:

Aboard the Derwent Hunter: Sailing around the Whitsunday Islands, Australia

CALAUIT SAFARI PARK: What to expect

Lusong Shipwreck and Coral Garden: Shallow Reverie in Coron, Palawan, Philippines

4 Highlights of our Kakadu national Park Day Tour, Australia

Freshies, Salties, and Birdies: Mary River Wetlands Tour, Kakadu national Park, Australia

Puerto Princesa Subterranean River national Park: A world wonder in Palawan, Philippines